מחלקת רכש בחברה גדולה, תקציב של עשרות מיליון ₪ :
האתגר: היעדר סנכרון בין מח' רכש מח' כספים ,לא קיים הליך תכנון ובקרת הוצאות בהתאם לתקציב ,אין הגדרה ברורה מורשה דרישת ,מאשר הזמנת רכש
מחלקות החברה שיווק, משאבי אנוש, מערכות מידע מבצעות רכש באופן עצמאי
ספקים לא איכותיים קיימים מתוקף הותק שלהם
הפרויקט:
הקמה מחדש של מחלקת רכש: בניית תהליכי עבודה בשילוב מחלקת כספים ,הגדרת בקרה תקציבית ,הגדרת מתודולוגיה של רכש ריכוזי , כתיבת נוהל רכש ,יצירת כלי בקרה ממוחשבים למדדי רכש עיקריים ,הערכת ספקים והחלפתם בהתאם לצורך
תוצאה:
- סנכרון מלא מחלקת רכש ומחלקת כספים
- בקרה תקציבית
- שיפור איכות הרכש
- שיפור תנאי הסחר מול ספקים שירות ומחיר
- שיפור ריאלי של למעלה מ15% במדדי הרכש אשר באה לידי ביטוי בחסכון של מיליוני שקלים לחברה