מאמרים ומידע מקצועי

עוסק פטור זעיר ומורשה  הבדלים שחשוב להכיר

עוסק פטור זעיר ומורשה  הבדלים שחשוב להכיר עוסק פטור – פשוט, קטן וגמיש מתאים לעסקים עם מחזור שנתי של עד 107,692 ₪ (נכון ל־2025) לא גובה מע"מ מלקוחות ולכן המחיר הסופי שלך נמוך יותר. לא מקזז מע"מ על ההוצאות שלך. מדווח למע"מ פעם בשנה בלבד  בירוקרטיה פשוטה יותר. מתאים ל

למעבר לכתבה >>

תזרים מזומנים נעים וחשוב להכיר

  תזרים מזומנים נעים וחשוב להכיר ניהול נכון של תזרים המזומנים יכול להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון של עסק, במיוחד בעסקים קטנים ובינוניים. תזרים מזומנים הוא בעצם "יומן" של כסף נכנס ויוצא מהעסק, והוא מושפע ישירות מהפערים בין מועד ההוצאות לבין מועד ההכנסות. המשמעות לניהול העסק מעקב לפי תאריכים –

למעבר לכתבה >>

תכנון קמפיין שיווקי– מליד ועד מכירה

כדי לייצר תוצאות אמיתיות, קמפיין שיווקי צריך להיות מתוכנן, מדוד ומבוסס מספרים. במקום "לירות לכל הכיוונים", נבנה מערכת חכמה שמובילה את הלקוח במסלול ברור: מודעה → ליד → פגישה → מכירה → לקוח מרוצה. שלב ההכנה – הגדרת יעדים מדידים יעד הכנסות: לדוגמה, 50,000 ₪ בחודש. ערך ממוצע ללקוח: נגיד

למעבר לכתבה >>

תמחיר, המחְרָה ומחירון  מה ההבדל?

  בניהול עסק, קביעת המחירים היא אחד השלבים החשובים ביותר. כדי לבנות אסטרטגיית תמחור נכונה, צריך להבין את שלושת השלבים: תמחיר, המחְרָה ומחירון. הם קשורים זה לזה, אבל לכל אחד מהם יש תפקיד שונה.  תמחיר – הבסיס הכלכלי תמחיר הוא החישוב המדויק של עלות המוצר או השירות שלך. בשלב הזה

למעבר לכתבה >>

רווח גולמי ,רווח תפעולי הבדלים שחשוב להכיר

בכל עסק ישנם מספר מדדים פיננסיים המשמשים להערכת ביצועים כלכליים ותפעוליים. שניים מהמדדים החשובים ביותר הם רווח גולמי ורווח תפעולי. הבנת ההבדלים ביניהם קריטית לניהול העסק ולניתוח הביצועים הפיננסיים. רווח גולמי הוא הסכום הנותר לאחר ניכוי עלות המוצרים הנמכרים מההכנסות. הוא משקף את ההכנסות שנשארות לאחר כיסוי העלויות הישירות של

למעבר לכתבה >>